Παραγγελία

Μετά την παραγγελία σας, θα λάβετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που επιβεβαιώνει την παραγγελία σας.

Επιστροφές

Καμία επιστροφή δε γίνεται δεκτή. Kάθε αγοραστής, αγοράζοντας το προϊόν θεωρείται ότι συμφωνεί ανεπιφύλακτα με τους όρους αυτούς.

Προσωπικά δεδομένα

Όλα τα προσωπικά σας δεδομένα είναι εμπιστευτικά και χρησιμοποιούνται μόνο για να επεξεργαστούμε την παραγγελία σας.

ACAI berry

ACAI berry
ACAI berry

Κλικ στη φωτογραφία για zoom

Στοιχεία προϊόντος

Τιμή:

25.09

Επιλογές παραγγελίας
+
-
Περιγραφή προϊόντος

Το acai berry (γράφεται ακάι αλλά προφέρεται “ah-sah-ee”) είναι η πιο δημοφιλής από τις σούπερ αντιοξειδωτικές τροφές (γνωστές ως υπερτροφές) στις ΗΠΑ. Πρόκειται για ένα φρούτο χρώματος μωβ προς μαύρο που προέρχεται από ένα είδος φοίνικα το οποίο μεγαλώνει στο δέλτα του Αμαζονίου, στην Βραζιλία. Ο φοίνικας αυτός είναι ένα λεπτό δέντρο που φτάνει τα 25 μέτρα ύψος ενώ τα φύλλα του φτάνουν τα τρία μέτρα μήκος. Το ακάι μπέρι, αν και μούρο, μοιάζει με ελιά μεγέθους περίπου 2,5 εκατοστών ενώ ο σπόρος αποτελεί το 80% του φρούτου.

Τα διάφορα προϊόντα acai berry που είναι διαθέσιμα στην αγορά αφορούν χυμούς, σκόνη και χάπια. Η αποξηραμένη μορφή του ακαι μπερι έχει προταθεί ως χάπι αποτοξίνωσης και αδυνατίσματος αλλά καθώς τα προϊόντα αυτά διακινούνται στην αγορά κυρίως μέσω internet με τον ελάχιστο δημόσιο έλεγχο, υπάρχουν ερωτηματικά όσον αφορά την αποτελεσματικότητα, την ασφάλεια και τις παρενέργειες που μπορεί να υπάρχουν από τέτοιου είδους προϊόντα.

 

Ένα σούπερφουντ γεννιέται

 

Το acai berry αποτελούσε τη βασική τροφή διαφόρων φυλών της περιοχής του Αμαζονίου για πολλούς αιώνες. Οι άνθρωποι της περιοχής το καταναλώνουν μαζί με ψάρι, κρέας, σούπα ή από μόνο του σχεδόν σε κάθε γεύμα.

 

Πριν από 10 χρόνια, το acai berry ήταν ουσιαστικά άγνωστο έξω από τη Βραζιλία. Τότε, δύο αδέρφια με από την Καλιφόρνια που έμοιαζαν με σέρφερς και είχαν ως χόμπι τα extreme sports, οι Ryan και Jeremy Black άρχισαν να εισάγουν το ακάι μπέρι από τη Βραζιλία στις ΗΠΑ. Κανείς έμπορος στην αμερικανική αγορά δεν είχε ακούσει το παραμικρό για αυτό το φρούτο μέχρι το 2000. Όσον αφορά τη βιβλιογραφία, υπήρχε μόνο ένα βιβλίο, στα πορτογαλικά, ενός ερευνητή τροφών ονόματι Herve Rogez ο οποίος είχε επισκεφτεί τον Αμαζόνιο το 1994 και είχε περιγράψει το φρούτο.

 

Σύμφωνα με την ανάλυσή του Rogez το ακάι μπέρι έμοιαζε με την ελιά, ήταν θρεπτικό και λιπαρό περιέχοντας τα καλά λιπαρά, βιταμίνη Ε και αντιοξειδωτικά ενώ δεν περιείχε πολλά σάκχαρα. Ο ερευνητής ανέφερε ότι το  ακαι μπερι είχε διπλάσια ποσότητα σε ανθοκυανίνες (κατηγορία αντιοξειδωτικών που ανήκουν στα φλαβονοειδή) από οποιοδήποτε άλλο γνωστό φρούτο και αυτό το απέδωσε στο γεγονός ότι το acai έπρεπε να προστατευθεί από τις ισχυρές ακτίνες του ήλιου που δεχόταν η συγκεκριμένη περιοχή.

 

Οι νέες τροφές που λανσάρονται στις ΗΠΑ συνήθως αντιμετωπίζονται με περιέργεια και καχυποψία κι έτσι οι αδελφοί Black είχαν να ξεπεράσουν πολλά εμπόδια στην προσπάθειά τους να προωθήσουν το acai berry. Μέχρι το 2003, το ακάι παρέμεινε ένα cult φρούτο, γνωστό μεταξύ των νέων που έκαναν extreme sport, σκέιτινγ και σέρφινγκ.  Οι αδελφοί Black προσπαθούσαν να το κάνουν ευρύτερο γνωστό στις ΗΠΑ και έπεισαν ένα μοδάτο εστιατόριο του Los Angeles, το Sambazon, να φτιάξει πιάτα με acai berry ελπίζοντας ότι έτσι ότι θα διαφημιζόταν. Η τύχη σύντομα θα τους τους χαμογέλαγε καθώς το ακάι είχε τα βασικά στοιχείο που απαιτούσε το αμερικανικό μάρκετινγκ: καλή γεύση, αντιοξειδωτικά και το μυστήριο του Αμαζονίου.

 

Εκείνη τη χρονιά, ο διάσημος δερματολόγος της Ν. Υόρκης Nicholas Perricone ο οποίος είχε γράψει το  νούμερο 1 μπεστ σέλερ βιβλίο “The Wrinkle Cure” προωθούσε την θεωρία του ότι η κυτταρική φλεγμονή ήταν η βασική αιτία των χρόνιων παθήσεων και του γήρατος και ότι η διατροφή έπαιζε σ’ αυτό κρίσιμο ρόλο. Ετοιμάζοντας ένα νέο βιβλίο, ο Perricone σκέφτηκε να ζητήσει πληροφορίες για το  acai berry από τους αδελφούς Black, οι οποίοι του προώθησαν την περιγραφή του Rogez. Το νέο βιβλίο του Perricone κυκλοφόρησε το 2003 και είχε τίτλο, “The Perricone Promise: Look Younger, Live Longer in Three Easy Steps” το οποίο επίσης έγινε νούμερο 1 μπεστ σέλερ και ήταν η αρχή της επιτυχημένης σταδιοδρομίας του ακάι μπέρι. Ο Perricone έβαλε μια λίστα με σουπερφουντς (υπερτροφές) στο βιβλίο του και στην κορυφή της λίστας φιγουράριζε το acai, μια τροφή που όπως προειδοποίησε ο δερματολόγος προς τους αναγνώστες του, «πιθανότατα δεν έχετε ακούσει ποτέ σας».

 

Μετά από λίγους μήνες ο Perricone εμφανίστηκε στο σόου της Oprah Winfrey όπου εκθείασε τα καλά του άγνωστου φρούτου. Δεν είναι τυχαίο που η Oprah θεωρούνταν η γυναίκα με την  μεγαλύτερη επιρροή στις ΗΠΑ. Μετά από αυτή την εκπομπή, οι αδερφοί Black άκουγαν από ένα σωρό νέες ή γηραιές κυρίες να ρωτάνε που μπορούν να βρουν το ακάι. Σε μικρό χρονικόα διάστημα οι αδερφοί Βlack έγιναν πλούσιοι και δεν ήταν οι μόνοι. Πολλοί άλλοι επιχειρηματίες μπήκαν στην αγορά λανσάροντας χυμούς με ακάι μπέρι, ακόμα και μεγάλες πολυεθνικές όπως η Anheuser-Busch και η PepsiCo.

 

Το πιο επιτυχημένο ίσως προϊόν acai berry στην αμερικανική αγορά ήταν το MonaVie που λάνσαρε η ομώνυμη εταιρεία ως έναν υγιεινό χυμό το 2005. Ο χυμός MonaVie πουλιόταν σε μπουκαλάκια κρασιού συνοδευόμενο από φυλλάδιο με πληροφορίες που θύμιζαν φάρμακο. Η εταιρεία, με πωλήσεις στην τριετία 2005-2008 που έφταναν τα 859 εκατομμύρια δολάρια μπήκε στη λίστα με τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες εταιρείες των ΗΠΑ. Αν κανείς προσέθετε και τις εξαγωγές σε 17 χώρες, οι πωλήσεις ξεπερνούσαν τα 2 δισεκατομμύρια δολλάρια. Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της MonaVie, ο 52άχρονος Dallin Larsen, ένας βετεράνος του πολυεπίπεδου μάρκετινγκ, το μοντέλο της εταιρείας ήταν η πυραμίδα μέσω της οποίας «κάθε τρεις μήνες δημιουργούνταν και ένας νέος εκατομμυριούχος».

 

Μετά τη βιομηχανία τροφίμων ακολούθησε η βιομηχανία καλλυντικών που λάνσαρε στην αγορά κρέμες δέρματος με ακάι μπέρι στην τιμή των 50-70 δολαρίων.

 

Αντιοξειδωτικά και αδυνάτισμα

 

Η προώθηση του ακάι μπέρι βασίστηκε αρχικά σε έρευνες που έδειχναν ότι το φρούτο είναι μια αντιοξειδωτική υπερτροφή (σουπερφουντ). Πολλές από τις μελέτες για το ακάι μπέρι έχουν διεξαχθεί από την εταιρεία AIBMR Life Sciences με έδρα την Washington και χρηματοδοτήθηκαν από τη βιομηχανία τροφίμων.

 

Σύμφωνα με αυτές τις μελέτες, μετά την επεξεργασία και η μετατροπή του φρούτου σε σκόνη, τα  100 γραμμάρια περιέχουν 534 θερμίδες, 52 γραμμάρια υδατάνθρακες (από τα οποία τα 44 γραμμάρια είναι φυτικές ίνες) 8,1 γραμμάρια πρωτείνες και 32 γραμμάρια λίπος. Πρόκειται για έναν λιπαρό καρπό όπως είναι αυτός της ελιάς. Ένα άλλο κοινό στοιχείο που έχει το ακάι με την ελιά στο ότι το μεγαλύτερο μέρος του λίπους του αποτελείται από το μονοακόρεστο ολεικό οξύ (56%) που ρίχνει τη κακή χοληστερόλη (χοληστερίνη).

Οι μελέτες έδειξαν ότι το ακάι μπέρι περιέχει 10-20 φορές περισσότερα φλαβονοειδή από οποιοδήποτε άλλο γνωστό φρούτο. Το μούρο κατέχει υψηλή θέση στην κλίμακα ORAC (Oxygen Radical Absorbence Capacity) με 18.500 αντιοξειδωτικές μονάδες. Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, οι σταφίδες έχουν 2.830 αντιοξειδωτικές μονάδες, τα μούρα blueberries 2.400 μονάδες, τα μούρα blackberries 2.036, τα μούρα cranberries(κράνα) 1.750, οι φράουλες 1.540, τα ρόδια 1.245 και τα raspberries(σμέουρα) 1.220 αντιοξειδωτικές μονάδες. Αυτή η μεγάλη διαφορά στην αντιοξειδωτική ικανότητα σε σχέση με τα άλλα φρούτα ου δάσους το έχει εκτοξεύσει σε πωλήσεις στις ΗΠΑ και τις προηγμένες χώρες της Ευρώπης.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στο 26510 22282